Dünyaca ünlü şirketlerin logolarındaki gizli mesajlar
BMW
BMW logosunda, Bavyera Free State'i temsil eden beyaz ve mavi renkler var. Ama gizem bununla sınırlı kalmıyor. Birinci Dünya Savaşı sırasında bir uçak üreticisi olan BMW, dönen bir pervaneden görülen mavi ve beyaz gökyüzünü simgeleyen dört dilimli madalyon logosunu kullanıyor.
Pepsi
Pepsi, eski logosunu değiştirmek için Arnell Associates'e tam 1 Milyon Dolar ödedi. Bu logo, bir çeşit Da Vinci şifresi gibi. Logo, Feng Shui felsefesi, dünyanın manyetik dinaminiğini ifade eden 'geodynamo' olgusu, rönesans ve evrimi temsil eder.
Carrefour
Carrefour, Fransızcada “kavşak noktası” anlamına geliyor. Zaten şirketin logosu da bizlere bunu anlatmaya çalışıyor. Ortadaki negatif alanda şekillenen C harfini fark edebiliyor musunuz?
Sony Vaio
Sony’nin dizüstü bilgisayarları için kullandığı VAIO markasının logosunda analog ve dijital sinyaller bir arada resmedilmiş. VA harfleri analog sinyalleri oluştururken, IO harfleri dijital sinyallere karşılık geliyor.
Sun Micro Systems
Oracle tarafından satın alınan Sun’un logosu, hangi yönden bakarsanız bakın Sun yazısını oluşturacak şekilde tasarlanmıştı. Fakat ilginçtir ki logoda ‘S’ harfi hiç yer almıyor. Logoyu tasarlayan ise bir sanatçı değil, üniversite profesörüydü.
NBC
NBC, ünlü bir televizyon kanalı olarak hayatın her rengini kucakladığını logosunda bizlere iletiyor. Peki ortadaki tavus kuşu figürünü daha önce fark etmiş miydiniz?
Toblerone
Dünyanın dört bir yanında satılıyor. Pek çok insan mutlaka bu çikolatayı yemiştir. Ama pek çok insan bu logoda gizli figürü hiç farketmemiştir.
Oysa iyice bakıldığında Alp dağlarını simgeleyen resimde, bir ayı figürü görünüyor. Böylelikle ilk kez İsviçre'nin Bern kentinde üretilen bu çikolatanın kökenine işaret ediliyor. Bern kentinin simgesi de bir ayı figürü.
Toyota
Müşterinin kalbi, ürünün kalbi ve teknoloji! Toyota'nın logosunda bulunan üç elips, bu anlamlara geliyor ve birleşerek Toyota'nın T harfini oluşturuyor.
Mitsubishi
Mitsubishi logosunun köklü bir anlamı var. Bu logo, Tosa Klanı'nın üç yapraklı tepesi ve Lwasaki Ailesi'nin üç elmasının birleşiminden oluşuyor. Logoda yer alan şekiller aynı zamanda şirketin adıyla da uyumlu. Çünkü mitshu üç, bishi bir eşkenar dörtgen ya da elmas şekli anlamında kullanılan bir su kestanesi demek.
Adidas
Adidas'ın ünlü üç çizgisi, sıradan çizgiler değil. Spor ürünler üreten firma, insanların aşması gereken dağlar olduğunu temsilen tepe şeklinde bir logo tasarlıyor ve engelleri ifade etmek için çizgilerin arasına boşluklar koyuyor.
Fedex
Defalarca görmüş olabileceğiniz bir logo. Ama "E" ve "x" harfleri arasında oluşan oku gerçekten çok az kişi farkediyor. Şirket böylelikle çok "hızlı" teslimat yaptığı mesajını veriyor. Oku görmeden bile işareti algılayan beyin, insana bu hissi verdiği söyleniyor.
Renkler 3 ana renki temsil ediyor. (Mavi, Kırmızı, Sarı)
Ama tek bir harf farklı bir renk ile dimdik duruyor: L.
Bu harf asiliği, baş kaldırmayı temsil ediyor.
Bu da, firmanın diğer firmalardan farklı olduğu mesajını veriyor.
Amazon
İnternet üzerinden kitap satışıyla ünlenen amazon.com'un logosunda ilginç bir şey yok gibi
Ama alttan geçen ok, iki anlam taşıyor. Birincisi, "Burada A'dan Z'ye herşeyi bulunuyor" mesajını taşıyıyor. İkincisi ok, gülümseyen bir yüz çağrışımı yapıp, müşteri memnuniyetinin sağlanacağı mesajını veriyor.
Cisco
San Francisco kurulan Cisco firması bunu logosuna da yansıtmış. Logo daki dik çizgiler bir elektromıkntısı sembolize etmesinin yanı sıra aynı zamanda San Francisco'nun sembolik öneme sahip Golden Gate köprüsünü de ifade ediyor.
Vikipedi
Yap-bozdaki parçalarda eksik var. Bu da eksik bilgilere karşı olan arayışın hiçbir zaman tükenmeyeceği anlamını taşıyor.
AUDI
Dört sıradan halka mı? O kadar basit değil! Audi'nin logosu, Auto-Union Consortium'un kurucusu olan dört şirketi; DKW, Horch, Wanderer ve Audi'yi ifade ediyor.
Apple
ABD’nin ve dünyanın en çok bilinen bilgisayar markası olan Apple ilk kurulduğunda elma çeşidi ismi olan “Macintosh” kelimesi ile anlıyordu. Sonra kurucu olan Steve Jobs İncil’deki Adem ile Havva’nın cennetten atılmasına sebep olan elmayı kullanmaya karar verdi.
Isırılmış elma figürünün bugünkü anlamda ilk bilgisayarların üretiminde görev alan ve zehire batırdığı elmayı ısırarak intihar eden Alan Turing'e ithafen kullanıldığı da söylenmektedir.