Feminist rahibeler
Son dönemde mor kadın hareketinde bir “kız kardeş” lafıdır almış gidiyor.
Birbirlerine “kız kardeş” diye hitap ediyorlar. İngilizce “sisters” yani.
- Mesela oyuncu Merve Dizdar, Cannes’da aldığı en iyi kadın oyuncu ödülünü, “umut etmekten vazgeçmeyen tüm kız kardeşlerine” armağan etti.
- Önceki gün “mor ayin” niteliğindeki Uçun Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivalinde ödül alan Asiye Dinçsoy, ağlamaklı bir sesle Tayyip Erdoğan’a oy veren kadınlara şöyle seslendi:
"Bu karanlık döneme 'evet' diyen kız kardeşlerim, bir gün bize ihtiyacınız olursa burada olacağız."
- Mor parti milletvekili Sera Kadıgil’in Meral Akşener’e yaklaşımı şöyle:
“Meral Akşener ile siyaseten taban tabana zıt noktadayız. Ama ataerkinin iliklerine kadar işlediği ülkücü camiada bir kadın lider olarak sivrilmiş olması ve kadın konularında hiç geri basmaması bence kıymetli. Bende bir kız kardeşlik mefhumu vardır. Darda kalmadıkça AKP'li kadın vekillere bile bir cümle kurmam."
KADINLARIN BİRLİĞİ
Sayısız örnek var. Kız kardeş aşağı, kız kardeş yukarı.
Feminist sözlüklerde kız kardeşlik şöyle tarif ediliyor:
“Kız kardeşlik, kadınlar arasında sosyal, etik ve duygusal tabana yayılmış olan bir anlaşmadır. Bu, birlikte olduğumuz zaman, daha güçlü olduğumuz anlayışına dayanır. Bu güçlü olma ve gücümüzü koruma hali, ancak bir araya gelip birbirimizi rakip olarak değil de, kardeş olarak gördüğümüz zaman mümkün olacaktır. Bu, dünyada gerçek bir değişiklik yapmaya kararlı, kolektif olarak belirli değerlere dayanan bir ilişkidir.”
Kavramın ilk kez 1970’te Kate Millett isimli bir feminist tarafından dile getirildiği ifade ediliyor. Millett, sınıf, din ya da etnik kökene bakmaksızın, kadınlar arasında ayrımcılığın olmadığı sosyal bir birlik hayali kurarmış.
KİLİSENİN MİRASÇILARI
İşin aslı feministler, gerçeklik zemininde mücadele etmedikleri için, teorileri de havada.
Kız kardeş, aynı anadan doğan iki kardeşin ötesinde kurumsal bir anlama en çok Katolik kilisesinde sahip oluyor. Kilise’nin kapalı dünyasında rahibeler, erkeklerle teması olmayan, bakire kız kardeşlerdir. Yeminleri bile vardır.
Kadınları erkeklerden (aslında toplumdan) ayırmak bir ortaçağ gerçeğidir. Bugün de feminizm, kadın-erkek omuz omuza mücadeleyi reddederek, kadınları içe kapatarak ortaçağ geleneğini devam ettiren “ilerici” maskeli post modern bir akımdır.
DÜNDEN BUGÜNE
GÜNAHKÂR ERKEK
Kilisenin egemen olduğu dönemde erkeklerin günahkâr olduğu varsayımıyla kadınların kendi içine kapanması (aslında erkeklerce kapatılması) ve “kız kardeşleriyle” yaşama zorlanması, bugün de bütün erkeklerin (baba, abi, eş, sevgili, sokaktaki herhangi bir adam veya erkek olduğu düşünülen devlet) kötü olduğu ön kabulüyle hayat dışı feminist evrende sürdürülüyor. Gerici miras, adıyla birlikte 21. Yüzyılda varlığını sürdürüyor. Sisters
FEMİNİZM
SÖMÜRÜNÜN ÖRTÜSÜ
Aslına bakarsanız, kilise kız kardeşleri, kardeşliğe daha yakındı. Hepsi eşsiz, mülksüz ve aynı kaderi paylaşan kadınlardı. Bu yüzden kıyafetleri de aynıydı. Bugünkü sözde kız kardeşlik teorisi ise hem kadın ve erkek arasındaki hem de kadınlar arasındaki eşitsizlikleri örten, dikkatleri kadın cinselliğine toplayan dört dörtlük bir neoliberal çözüm.
Enerji SA’nın patronu Dilek Sabancı ile Enerji SA’da greve çıkan kadın işçi, aynı sorunlarla boğuşan kızkardeşlermiş! Neden? Hepsi kadın olarak benzer sorunlar yaşıyormuş. Yerseniz. Biri elektriğe yapılan yüzde 150 zammın keyfini çıkarırken biri maaşına yapılmak istenen yüzde 9’luk zamma direniyordu.
Hâlbuki Dilek Sabancı’nın işçisi olan kadın ile Dilek Sabancı’nın işçisi olan erkeğin ortak sorunlarıdır gerçek olan. Ama hayır, kadın emekçi, erkek emekçi ile değil, kadın patronla duygu birliği kurmalıdır mor hanım ağalara göre. Yok yok. Kabaca anlatmadım. Feminist teorilerin çıktığı kapı tam da budur. “Sınıf, din, etnik kökene bakılmaksızın bütün kadınlar birdir” diyorlar ya. O’nun somut hâli yukarıdaki olgudur işte.
Sâhi. Siz Türkiye’nin kanını emen TÜSİAD patronlarının feminizm tutkularını ne zannediyorsunuz?
KİM KİMİN KARDEŞİ?
Bu akıl dışı teoriye göre,
PKK liderlerinden Bese Hozat ile 9 yaşındaki evladını Bese Hozat’a kaptıran Diyarbakır Annesi de kardeştir. Abdullah Öcalan’dan başlayarak bütün PKK liderliğinin feminist teoriler pompalaması da boşuna değil kuşkusuz. Gerçekte ise Diyarbakır Annesi’nin kardeşi, PKK’yı bitirmek, anaları evlatlarına kavuşturmak için savaşan Mehmetçiktir, Polistir.
Unutmadan. CHP’li Canan Kaftancıoğlu ile Sakine Cansız’ın “kız kardeş” oldukları ise bir vaka.
KADIN-ERKEK OMUZ OMUZA
Kadınların, kadın olmaktan kaynaklanan ve tarihin derinliklerinden gelen sorunları vardır. Toplumda kadın-erkek eşitliğini kurma mücadelesi devam edecek.
Kadınların çoğunluğunun, tıpkı erkeklerin çoğunluğu gibi sınıfsal konumlarından ötürü sömürüldükleri de doğrudur.
Bu iki mücadele iç içe geçmiştir. Ve her iki mücadelenin de başarısı kadın ile erkeğin omuz omuza vermesinden geçiyor.
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.