27 Kasım 2024 Çarşamba
İstanbul
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

İş kazalarını SGK’ya bildirmek zorunlu

Şenay Koçyiğit Özdoğan

Şenay Koçyiğit Özdoğan

Eski Yazar

A+ A-

| İş kazası yaşadığımızda yapmamız gerekenler nelerdir?

İşyerlerimizde çeşitli sebeplerden dolayı zaman zaman iş kazalarına maruz kalabiliyoruz. İş kazası ile karşılaştığımızda öncelikle kazaya uğrayan çalışanın tedavisi yapılmalıdır. Çalışana tedavisi süresince geçici iş göremezlik ödeneği ödenir. İş kazası geçiren personelde maluliyet olup olmadığına bakılır. Eğer bir maluliyet varsa ve bu maluliyet yüzde 10’un üzerinde ise, çalışana maluliyet aylığı bağlanması gerekmektedir. Kaza sonrası işyeri kaza raporu düzenlenir. Şahitlerin ifadeleri alınarak derhal kolluk kuvvetlerine haber verilmelidir. Gerçekleşen kazadan sonraki üç iş günü içinde işyerinin tescilli bulunduğu Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) bildirilmelidir. Bir kaza dosyası hazırlanmalıdır. Dosya içinde ise; çalışanın işe giriş bildirgesi, işe giriş sağlık raporu, kaza anından önceki dört aya ait ücret hesap pusulası sureti, eğitim belgesi, varsa sertifikaları ve kişisel koruyucu teslim tutanağı bulunmalıdır.

| İş kazası bildirimleri yapılmadığında neler olur?

İşyerinde meydana gelen kazalar ilgili yerlere bildirilmez ise işverene idari para cezası uygulanmaktadır. İş kazalarının zamanında bildirilmediği ya da eksik veya yanlış bildiri yapıldığı durumlarda doğacak olan zararlardan işveren sorumludur. İş kazalarının bildirilmemesi durumunda 2016 yılı için belirlenen idari para cezası 2603 TL’dir. Bu ceza çalışan sayı ve işyerinin tehlike sınıfına göre değişkenlik gösterebilir. Ondan az çalışanı olan yerlerde; az tehlikeli sınıfta aynı miktar, tehlikeli sınıfta yüzde 25 oranında arttırılarak, çok tehlikeli sınıfta yer alan yerler için ise yüzde 50 oranında arttırılarak uygulanır. On ile kırk dokuz çalışanı bulunan yerlerde; az tehlikeli sınıfta aynı miktar, tehlikeli sınıfta yüzde 50 oranında arttırılarak, çok tehlikeli sınıfta ise yüzde 100 arttırılarak uygulanır. 50 ve daha fazla çalışanı bulunan işyerlerinde; az tehlikeli sınıfta ise aynı miktar, tehlikeli sınıfta ise yüzde 100, çok tehlikeli sınıfta yüzde 200 arttırılarak uygulanır.

* Sorularınızı [email protected] adresine gönderebilirsiniz.