16 Kasım 2024 Cumartesi
İstanbul 11°
  • İçel
  • Şırnak
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Şanlıurfa
  • Çorum
  • İstanbul
  • İzmir
  • Ağrı
  • Adıyaman
  • Adana
  • Afyon
  • Aksaray
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Ardahan
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bartın
  • Batman
  • Bayburt
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Düzce
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gümüşhane
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Hakkari
  • Hatay
  • Iğdır
  • Isparta
  • Kırşehir
  • Kırıkkale
  • Kırklareli
  • Kütahya
  • Karabük
  • Karaman
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kilis
  • Kmaraş
  • Kocaeli
  • Konya
  • Malatya
  • Manisa
  • Mardin
  • Muş
  • Muğla
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Osmaniye
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Uşak
  • Van
  • Yalova
  • Yozgat
  • Zonguldak

Müslüman Kardeşler belası (4) -(TAMAMI)

Özdemir İnce

Özdemir İnce

Eski Yazar

A+ A-

Has Türk sitesi Haber Merkezi tarafından yayınlanan (29.01.12) “Müslüman Kardeşler Liderlerinden Söylemler” adlı metinden aynen aktarıyorum:

***

Hakikî İslâm Ruhuna dayanarak yapılması istenen başlıca reformlar şunlardır:

Siyasî, Hukuki ve Yönetimsel Amaçlar:

1) Partiler arası rekabetin sonlandırılması, milletin siyasal güçlerinin tek bir tarafa yönlendirilmesi.

2) Kanunların, İslâm Şeriatı’nın tüm dallarına uygun olacak şekilde değiştirilmesi.

3) Ordunun kuvvetlendirilmesi, gençlik gruplarının çoğaltılması ve bunlarda İslâmî cihad ruhunun alevlendirilmesi.

4) Geçmiş Hilafet’i tekrar göz önüne almaya ciddiyetle çalışmak için tüm İslâm ülkeleri -bilhassa Arap Devletleri- arasındaki bağların kuvvetlendirilmesi.

5) Tüm memurlara İslâmî hükümlere bağlı olmaları gerektiğini hissettirecek kadar, bütün devlet dairelerinde İslâmi Şuurun yayılması.

6) Devlet memurlarının şahsî tutumlarının yakınen takip edilmesi, özel hayatla iş hayatı arasında farklılıklar olmamalıdır.

7) Dinî vecibelerin yerine getirilebilmesi ve geç vakite kadar çalışılmaması için, yaz-kış çalışma saatlerinin önceden belirlenmesi.

8) Rüşvet ve iltimasa son verilmesi, sadece haklı talepleri olanların ve yetenekli olanların terfi ettirilmesi.

9) Devletin bütün eylemlerinin İslâm terazisiyle tartılması, milli bayramlar, davetler, resmi konferanslar, hapishaneler ve hastanelerin İslamla uyumlu olması, çalışma saatlerinin namaz vakitleriyle çatışmayacak şekilde ayarlanması.

10) El-Ezher mezunlarının askerî ve idarî görevlerde çalıştırılması ve eğitilmesi.

Sosyal ve eğitimsel amaçlar

1) Halkın kamu ahlakına saygı göstermeye şartlandırılması ve bu konuda kanunlar çıkarılması, ahlâka karşı gelenlerin şiddetle cezalandırılması.

2) « Kadın sorununun », kadını hem yüceltecek hem de koruyacak şekilde İslama uygun olarak halledilmesi ve böylece sosyal yönden en önemli mesele olan bu konunun yanlış veya aşırı düşünenlerin sapık görüşlerine ve önyargılı kalemlerine bırakılmaması.

3) Gizli veya açık her türlü fuhuşun önlenmesi : Zinanın, hangi şartlarda olursa olsun, faili kırbaçlanacak bir suç sayılması.

4) Oyun, piyango, kumarhane, at yarışları gibi, kumarın bütün çeşitlerinin kaldırılması.

5) İçkiye karşı, aynı uyuşturucu gibi mücadele edilmesi: içkinin yasaklanması ve milletin ondan kurtarılması.

6) Giyimde açıklığa ve hareketlerde serbestliğe karşı mücadele edilmesi: kadınlara, uygun olan kuralların öğretilmesi, bilhassa öğretmen, talebe, doktor... vb. hanımlara karşı özellikle katı olunması.

7) Kızların eğitim programlarının tekrar incelenmesi ve çeşitli eğitim kademelerinde erkek ve kız eğitiminin farklılaştırılması

8) Kız ve erkek talebelerin birlikte okumalarının yasaklanması, helâli olmayan bir kadınla bir erkeğin başbaşa kalmasının cezalandırılacak bir suç olması.

9) Evlenmenin ve doğumların teşvik edilmesi ; aileyi koruyacak ve evlilikteki problemleri çözecek kanunların çıkartılması.

10) Ahlak karşıtı dans mekânlarının kapatılması ve dans ve benzeri eğlencelerin yasaklanması.

11) Tiyatro ve sinemaların denetlenmesi, senaryo ve filmlerin ciddi kontrolden geçirilmesi.

12) Şarkılara sansür uygulanması, ciddiyetle seçilip denetlenmeleri.

13) Halka verilen konferansların yayınlanan programların ciddiyetle seçilmesi ; milletin ahlaki eğitimi için radyo yayınlarının kullanılması

14) Gizlice kuşku tohumları eken tahrik edici kitapların toplatılması, ahlaksızlık yayan ve insanların şehvet arzularını istismar eden basına el koyulması

15) Rasgele cinsi münasebeti sonlandırmak için, yazlık tatil bölgelerinin kontrol edilmesi.

16) Kahvehanelerin açılış ve kapanış saatlerininin sınırlandırılması, kahvecilerin neler yaptıklarının kontrol edilmesi, halk için faydalı olan şeyler konusunda eğitilmeleri ve uzun zaman kahveyi açık tutmalarına müsaade edilmemesi.

17) Kahvehanelerin, okuma-yazma bilmeyenleri okur-yazar yapmak için kullanılması ve buna öğretmenlerle talebelerin yardımda bulunmalarının sağlanması.

18) Ekonomik veya ahlâkî yönden zararlı âdetlere karşı savaşılması; milletin bu zararlı âdetlerden kurtarılıp faydalı âdetlere yönlendirilmesi. Örneğin, düğünlerde, mevlutlarda, sivil ve dini bayramlarda görülen bazı âdetler düzeltilmelidir. Bu konuda devlet örnek olmalıdır.

19) Ahlâki sansür taleplerine dikkat edilmesi, Ramazan orucunu bozmak, kasten namaz kılmamak, dine küfretmek gibi İslami kurallara aykırı hareketlerin cezalandırılması.

20) Köy okullarının camilerle birleştirilmesi, büyüklerin ilim konusunda eğitimi, gençlerin de namaza alıştırılması için her iki mekânın temizlenmesi ve bakımına dikkat edilmesi.

21) Bütün okul ve üniversitelerde Din Dersinin mecburî ders olması.

22) Tüm bedava ilkokullarda Kur’an-ı Kerimin ezberlenmesinin teşvik edilmesi : din ve dil derslerinde diploma alabilmek için Kur’an-ı Kerimi ezberleme şartı koşulmalıdır. Ayrıca bütün okullarda Kur’an-ı Kerimin en azından bir kısmı ezberletilmelidir.

23) Eğitimin seviyesini yükseltecek, gayelerini birleştirecek, çeşitli kültürleri yakınlaştıracak ve ilk basamağı yurtsever, namuslu ve sağlam ahlâklı bir kişilik vermek olan istikrarlı bir sistemim geliştirilmesi

24) Eğitimin bütün basamaklarında Arapça’ya önem verilmesi ve ilk öğretimde, yabancı dil yerine yalnızca Arapça kullanılması.

25) İslâm Tarihine, Millî Tarihe ve islâm Medeniyeti Tarihine önem verilmesi.

26) Kıyafette, yavaş yavaş milli üniforma geliştirme yollarının düşünülmesi.

27) Dil, örf, âdet, kıyafet, bakıcı kullanımı konularında evlerdeki yabancılık ruhunun kaldırılması. Bunlar bilhassa üst tabakanın evlerinde düzeltilmelidir.

28) Gazeteciliğe münasip bir yön verilmesi, yazarların İslâmî konularda yazmaya teşvik edilmesi.

***

AKP’nin yaptıklarıyla karşılaştırın lütfen!