Otel yangını: Yatakları satan seyahat acenteleri de sorumlu olmalı
Kartalkaya Grand Kartal Oteli.
Çıkan yangında 78 vatandaşımız öldü.
Çoğu da çocuk.
Günlerdir bu yangını konuşuyoruz.
Olay deşildikçe rezalet diz boyu.
“Bu kadar da olmaz!” dedirten cinsten.
SORUMLU KİM?
Peki yaşananların sorumlusu kim?
Sistem sorgulanmıyor.
Sadece günah keçisi aranıyor.
Gerçeklikten uzak açıklamalar…
Kültür ve Turizm Bakanlığı…
Esas yetki ve denetim onda.
Ama suçu başkasına atma çabasında.
Tam bir kayıkçı kavgası yapılıyor.
TURİZM SEKTÖRÜ
Yaşanan yangın…
Kış turizmine ciddi darbe vurdu.
Daha sezonun başı.
Birçok otelde rezervasyon iptalleri yaşanıyor.
Sektörde faaliyet gösterenler…
“Bu konu genel bir sorun.
İç denetimimizi birlikte yapalım.
Yanlışlara izin vermeyelim.
Buna bir çözüm bulalım.
Zararı herkes görüyor.” diyorlar.
YATAK SATANLAR
Sektöre ömrünü vermiş bir dostum.
Turizmin bütün kademelerinde çalıştı.
Garsonluk, yöneticilik, …
Bir önerisi var:
“Otellerin yataklarını satan seyahat şirketleri, ‘… şirketi güvencesiyle’ diye reklam veriyorlar. Sorun sadece o gün yatak bulmak mı? Bu şirketler yataklarını sattıkları otellerin yangın dahil her türlü güvenliğinden de sorumlu olmalılar. Gerekli önlemleri almayan otellerin yataklarını satmamalılar. Hatta bu konuda denetim elemanları bulundurmalılar. O zaman hepsi hizaya gelir. Yaşadığımız felaketler olmaz. İlgili bakanın da seyahat acentesi var. Bu konuda hemen bir düzenleme yapılmalı.”
YETMEZ
Turizmci dostumun önerisi…
Sektörden başkalarıyla da konuştum.
Üzerinde durulacak bir çözüm.
Ama yetmez.
Birçok iş kolunda sıkıntı yaşanıyor.
Örneğin madenlerimiz…
Soma’da 301 işçi yaşamını yitirdi.
İliç’te toprak altında kalanlar…
Depremlerde karşılaştığımız yanlışlar…
İş kazalarında canından olanlar, sakat kalanlar…
Sel felaketlerinde görünen manzaralar…
Hangi birini sayalım.
Çoklu bir denetime ihtiyaç var.
KAMUCULUK
Özellikle 1980 sonrası…
Serbest piyasa dönemi…
Kamu yönetimi özelleştirildi.
Belediyecilik şirketleşti.
Her şeye kâr gözüyle bakıldı.
Felaketler de kaçınılmaz oldu.
Üretilen tek çözüm gözyaşı…
Düşünün, Grand Otel’de yağmurlama sistemi yok.
Maliyeti 2 milyon lira civarındaymış.
Bir gecelik gelir bile değil.
Ama kâr hırsı gözü karartınca…
Gerek duyulmamış.
ÇARESİZLİK
Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek,
“Özelleşen kamu yönetimi ve şirketleşen belediyecilik, yangın ve sel gibi faciaların önlenmesinde ve kurtarmada iflas etmiştir. Ülkemizdeki her yangından, sel felâketinden ve heyelandan sonra şehir planlaması, kanalizasyon, yol ve trafik sorunları gündeme gelmektedir. Ancak asıl sorun, devlet yönetiminin özel çıkarcılığa teslim edilmesi ve kamu hizmetinin terkedilmesidir. İnsanları hedef alan ve cezalandırmaya yoğunlaşan açıklamalar, çaresizliğin ifadesidir ve asıl sorunun üzerini örtmektedir.” dedi.
Haksız mı?
Değerli Aydinlik.com.tr okurları.
Aydinlik.com.tr ekibi olarak Türkiye’de ve dünyada yaşanan ve haber değeri taşıyan her türlü gelişmeyi sizlere en hızlı, en objektif ve en doyurucu şekilde ulaştırmak için çalışıyoruz. Yoğun gündem içerisinde sunduğumuz haberlerimizle ve olaylarla ilgili eleştiri, görüş, yorumlarınız bizler için çok önemli. Fakat karşılıklı saygı ve yasalara uygunluk çerçevesinde oluşturduğumuz yorum platformlarında daha sağlıklı bir tartışma ortamını temin etmek amacıyla ortaya koyduğumuz bazı yorum ve moderasyon kurallarımıza dikkatinizi çekmek istiyoruz.
Sayfamızda Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına ve evrensel insan haklarına aykırı yorumlar onaylanmaz ve silinir. Okurlarımız tarafından yapılan yorumların, (yorum yapan diğer okurlarımıza yönelik yorumlar da dahil olmak üzere) kişilere, ülkelere, topluluklara, sosyal sınıflara ırk, cinsiyet, din, dil başta olmak üzere ayrımcılık unsurları taşıması durumunda yorum editörlerimiz yorumları onaylamayacaktır ve yorumlar silinecektir. Onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisinde aşağılama, nefret söylemi, küfür, hakaret, kadın ve çocuk istismarı, hayvanlara yönelik şiddet söylemi içeren yorumlar da yer almaktadır. Suçu ve suçluyu övmek, Türkiye Cumhuriyeti yasalarına göre suçtur. Bu nedenle bu tarz okur yorumları da doğal olarak Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yer almayacaktır.
Ayrıca Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında Türkiye Cumhuriyeti mahkemelerinde doğruluğu ispat edilemeyecek iddia, itham ve karalama içeren, halkın tamamını veya bir bölümünü kin ve düşmanlığa tahrik eden, provokatif yorumlar da yapılamaz.
Yorumlarda markaların ticari itibarını zedeleyici, karalayıcı ve herhangi bir şekilde ticari zarara yol açabilecek yorumlar onaylanmayacak ve silinecektir. Aynı şekilde bir markaya yönelik promosyon veya reklam amaçlı yorumlar da onaylanmayacak ve silinecek yorumlar kategorisindedir. Başka hiçbir siteden alınan linkler Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında paylaşılan tüm yorumların yasal sorumluluğu yorumu yapan okura aittir ve Aydinlik.com.tr bunlardan sorumlu tutulamaz.
Aydinlik.com.tr yorum sayfalarında yorum yapan her okur, yukarıda belirtilen kuralları, sitemizde yayınlanan Kullanım Koşulları’nı ve Gizlilik Sözleşmesi’ni peşinen okumuş ve kabul etmiş sayılır.
Bizlerle ve diğer okurlarımızla yorum kurallarına uygun yorumlarınızı, görüşlerinizi yasalar, saygı, nezaket, birlikte yaşama kuralları ve insan haklarına uygun şekilde paylaştığınız için teşekkür ederiz.