Turizm haftası ve EMITT Fuarı
Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMITT) deprem felaketi nedeniyle ertelenince her yıl kutlanan turizm haftasının hemen öncesine denk geldi. Fuar 12-15 Nisan tarihleri arasında yapılacak. Önce turizm haftasını anımsayalım hele.
TURİZM HAFTASI
1977’den beri ‘turizm haftası’, toplumda turizm bilincini geliştirmek, iç turizmi canlandırmak, halkın turizm hareketlerine katılımını sağlamak, turizm ve kültür değerlerini tanıtmak ve turizmi geliştirmek amacıyla, her yıl kutlanmaktadır. Turizm Haftası 1983’den beri 15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanmaktadır.
EMITT FUARI NEDİR SAHİ?
EMITT’in dünyanın en büyük beş turizm fuarından biri olduğunu belirtelim. Bu etkinliğin her yıl 40 bine yakın turizm profesyonelini ve dünyanın çeşitli yerlerindeki tatil yerlerinin ve seyahat şirketlerinin sunduğu yeni olanaklardan yararlanmak isteyen gezginleri ağırladığını da belirtelim.
Fuara kimlerin katıldığına da bakalım: ülke pavilyonları, tatil yerleri, yaz ve kış turizmi ve outdoor turizmi destinasyonları, sağlık turizmi, gastronomi turizmi, oteller ve turist merkezleri, tur operatörleri ve acenteler
2023 yılında 26. kez ICA Group, TUROFED ve TTYD iş birliğiyle düzenlenen EMITT, Kültür ve Turizm Bakanlığı, TOBB, Türk Hava Yolları ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından destekleniyor.
EMITT İZLENCESİNDE İLK GÜN
Fuarda ilk gün iş geliştirme konferansı yer alıyor. Bu ilk günde destinasyonlar, influencerlar (etkileyiciler) ve olay çözümlemelerinin yer alıyor. Farkındaysanız, kültür turizmi başta olmak üzere alternatif turizm türleri öne çıkıyor. İtalya ile ilgili oturumla açılacak ilk günde Başkanlar Oturumu’nda düşünce önderleri (TÜRSAB, TTYD, TÜROFED Başkanları) 2023’te Turizm hakkında öngörülerini paylaşacak. Hangi başlıklar derseniz, şöyle:
Sektöre yön veren son gelişmeler / Güncel turizm rakamları, önlemler, eylemler ve gelecek beklentisi ve yol haritası / 2022 Değerlendirmesi & 2023 Öngörüleri / İşletmelerin Turizmde Sürdürülebilirlik Ölçütlerini Sağlaması / BM Çevre Programı ve BM DTÖ Sürdürülebilir Turizm İlkelerinin Uygulama Yöntemleri / 2023 için Türkiye’nin marka algısı nasıl şekilleneceği / Destinasyonlarının tanıtılması ve yeni dönem turist profilleri / Öne çıkan yeni pazarların hangileri olacağı
İKİNCİ GÜN
İkinci gün öncelikle Küresel Sürdürülebilir Turizm Konseyi Başkanı’nın da konuşacağı ‘Sürdürülebilir Destinasyon Yönetimi’ konferansı var.
Ardından ‘Sağlık Turizmi’ hem sektörden hem de bürokratlar tarafından ele alınacak. Bugün özellikle Eko – Agro – Gastro Turizm de masaya yatırılacak. Bu konferansta ele alınacak konular da şöyle:
Ekoloji ve turizmin dostane ilişkisi / Kültürel farklılık ve yerelin korunması / Sürdürülebilir kalkınma ve tanıtım / Turizmin tarım sektörüne etkisi / Turist profili ile eş gelir kaynaklı modeller / Coğrafi doku, ürün çeşitliliği farkındalığı / Etkileşimli paylaşım, yarar odaklı üretim ve etki odaklı yatırım / Seyahat güdülenmesi yaratan uygulamalar / Seyahat davranışlarını biçimlendiren etkili turizm.
Bu günde yer alan destinasyonlara (Kuzey Kıbrıs, Brezilya vb.) ait sunumlar ve destinasyonları klişelerin ötesine geçiren influencer stratejilerine ait sunumlar da ilgi çekici hani!
ÜÇÜNCÜ GÜN
Bu gün de yine ilginç konferanslar var: Özel müşteri deneyimi yaratmak / Sürdürülebilir turizm ekseninde kültürel miras / Doğrudan rezervasyonlar ve gelir yönetimi / Metaverse ve turizm vb.
Ama yine destinasyon sunumları da var: Moskova, Maldivler.
DÖRDÜNCÜ GÜN
Güzel günlerin sonuncusu seyahat teknolojilerine ayrılmış. Bu gündeki konferanslar da şöyle: Gezginlerin seyahat teknoloji haritası / Seyahat teknolojilerindeki girişimci ekosistemi / Seyahat ve turizm sektöründe dijital pazarlama / Otellerde misafir deneyimi ve teknoloji yatırımları / Turizmde misafir deneyiminin metaverse ile desteklenmesi
SONSÖZ
Yazımızın sonsözünü EMITT Fuar Direktörü Hacer Aydın’a bırakalım: “EMITT ile fuarımızda bu yıl 30’a yakın ülkeden 600’e yakın katılımcı ağırlayarak iş hacmini 500 milyon Euro’ya taşımayı hedefliyoruz. Program kapsamında fuarda bu yıl başta Kanada, Fransa, Almanya, Azerbaycan, İran, İtalya, Amerika, Mısır, Özbekistan ve Meksika olmak üzere toplam 50 ülkeden 200’e yakın tur operatörünü ağırlayacağız. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nca açıklanan hedeflere göre Türkiye’nin 2023 yılı turizm geliri beklentisi 56 milyar dolar, turist sayısı ise 60 milyon dolayında! Eşdeyişle 2023 yılında özellikle turizm gelirlerimizde büyük bir artış bekleniyor. Bu da turizm ihracat gelirlerimize oldukça önemli bir katkı sağlayacaktır.’’
Notlar: 1- Sürdürülebilir turizm ve yeşil yıldız konusunda yazdığımız eski yazımıza bakılabilir: https://www.aydinlik.com.tr/koseyazisi/2015de-turizm-sektoru-ve-yesil-yildiz-21253
2- İlgilisi EMITT ile ayrıntılı bilgilere şu bağlantıdan ulaşabilir: https://emittistanbul.com